مطالعات استودیو ضبط موسیقی – مرکز ضبط موسیقی – رساله مرکز ضبط موسیقی
مطالعات استودیو ضبط موسیقی دانلود رساله معماری استودیو ضبط موسیقی ریز فضا و برنامه فیزیکی استودیو ضبط موسیقی نقشه و پلان استودیو ضبط موسیقی دانلود رایگان رساله معماری پروژه استودیو ضبط موسیقی دانلود پایان نامه معماری استودیو ضبط موسیقی ضوابط و استاندارد استودیو ضبط موسیقی
مطالعات استودیو – مرکز ضبط موسیقی
تعداد صفحات : 200 صفحه
قیمت : 10000 تومان

فهرست مطالب مطالعات استودیو ضبط موسیقی – مرکز ضبط موسیقی – رساله مرکز ضبط موسیقی
___مقدمه
___ هنر موسیقی
_ تعریف هنرو موسیقی
– تعریف هنر
– معانی و ریشه واژه موسیقی
– موسيقی
– تعريف موسيقی
– تئوری موسيقی
– موسيقی از ديدگاه فلاسفه و انديشمندان
– موسيقی در فلسفه ی يونان
– نظرات بزرگان در مورد موسيقی
– تئوری ها و نظريات پيدايش موسيقی
– نظريات روانشناسی آفرينش موسيقی
_ آفرينش موسيقی
– شکل و ريتم
– زير و بمی
– آکورد
_ رقص، نمايش، شعر، موسيقی؛ هنرهای اصيل و همزمان
_ موسيقی عملی؛ سبکها و دوره ها
– موسيقی تاريخی
– موسيقی مذهبی
– موسيقی فولکوريک
___فيزيک صوت
_ تعاريف
_ طبيعت و انتقال صوت
– موج
– طول موج
– سرعت صوت
– انکسار صوت
– تفرق صوت
– انعکاس صوت
– جذب صوت
– پژواک ( ECHO )
– تداخل امواج
_ شنوايی
– حدود شنوايی
– شدت صوت
– واحد شدت صوت
– قوت صدا
– پنهان کردن صدا
– خستگی شنوايی
– پايداری حس
_ تشديد ( رزونانس )
– رزوناتور هلم هولتز
– تشديد کلی
_ ارتفاع صوت ( حدت صوت )
– استاندارد ارتفاع صوت
– اثر دوپلر
_ تيزی گوش
– صداهای درونی
– صداهای ترکيبی
– طيف صدای انسان و وسايل موسيقی
– زنگ ( کيفيت )
– تاثير جهت حرکت صوت بر تمبر آن
_ فواصل موسيقی
_ ميزان، گام و آکورد ( به تعبير آقای پور تراب )
_ عوامل متشکله ی صوت موسيقايی
– عوامل مشخصه ی کمی صوت
– عوامل مشخصه ی کيفيت صوت
– خطوط ملودی
– وزن
___ترکيب عناصر در موسيقی و معماری
_ تصويرگری در موسيقی و معماری
_ تکرار و تصويرگر هنری
_ تکرار عامل تعادل
_ عناصر معماری در ترکيب
_ عناصر موسيقی ( اصوات ) در ترکيب
– ملودی
– وضوح و خوانايی ملودی
– درازی ملودی
– حرکت در ملودی
– طرح و شکل مجموعه
– ريتم
– ضرب
– متريک
_ ترکیب هنری
_ بافت و تنالیته
– بافت
– بافت در موسيقی
– سازبندی
– موسيقی گوشه دار، موسيقی تغزلی
– پيچيدگی و درهمی وزن
– هوموفونی و پوليفونی
– توناليته
– گام
– بافت در هنر
_ حرکت
– حرکت در موسیقی
– فعاليت در موسیقی
– جابجايی
– حرکت پيوسته و نوبتی
– حرکت در فرم
– حرکت در شکل
– حرکت در هنر
___تجهیزات موسیقی الکترونیک
_میکروفون ها
-انواع مبدل ها
_میکروفون های با امپدانس پایین
۱(میکروفون دینامیکی یا سیم پیچ متحرک
۲(میکروفون نواری
۳)ميكروفون خازنی
_مشخصههاي عمومي عملكرد ميكروفون ها
_مشخصههاي جهتي ميكروفون ها
_نمودار پاسخ قطبي
_ميكروفون هاي چند جهتي
ميكروفون هاي سيستم
_ميكروفون هايي با كاربردهاي خاص
-ميكروفون هاي استريوفونيك
-ميكروفون هاي M-S (Middle Side)
-ميكروفون ميدان صوتي
-ميكروفون هاي مرزي
_پاسخ بسامد
_پاسخ صوتي
-اثر مجاورت
-فرابار شدن
-حداكثر تراز فشار صوتي (SPL)
_حساسيت
-نويز داخلي
-نسبت سيگنال به نويز(S/N)
-ميزان كاهش هام
___میز صدا
_ ميزهاي چند كاناله آنالوگ
– ميزهاي رديفي در مقايسه با ميزهاي با بخش هاي جداگانه
– ويژگي هاي ورودي و خروجي I/O
_ ميز رديفي (In-line)
_ مشخصات ميزهاي رديفي
– بخش ورودي / خروجي (I/O)
– بخش اصلي (Master)
– بخش مانيتور (Monitor)
– بخش ارتباطات
_ اتوماسيون ميز صدا
– مدهاي عملياتي
– انواع سيستمهاي اتوماسيون
_ ميز ديجيتال
_ ميز مجازي
___ضبط آنالوگ ودیجیتال
_ضبط آنالوگ_
_ ضبط صدا روي نوار
_ صداي آنالوگ
– ضبط آنالوگ روي نوار صدا
– مشخصات فيزيكي نوار صدا
– ساختار و تركيب بندي نوار
– ذرات مغناطيسي و خاصيت مغناطيسي
– خواص مغناطيسي نوار صدا
– پسماند زدايي مغناطيسي (ضد پسماند)
– پسماند مغناطيسي
– حساسيت
_ دستگاههاي ضبط نوار صوتي ريل باز
– سيستم انتقال نوار
– ميله گردان (كپستان) و غلتك لاستيكي
– ريلهاي تغذيه كننده و جمع كننده
– كنترل كشش نوار
– سيستم كنترل ايمني
– هدايت كنندههاي نوار
– واپيچش و لرزش ناشي از تغييرات مكانيكي
– كليدهاي كنترل سيستم انتقال نوار
– هدهاي مغناطيسي
– باياس
– مدارات الكترونيكي
_ضبط دیجیتال
_ صداي ديجيتال
– نمونه برداري
– آلايزينگ (Aliasing)
– كوانتش (كوانتيزاسيون)
– فرآيند ضبط
– فرآيند پخش
_ نوار صداي ديجيتال ريل باز
_ دستگاه ضبط نوار صداي ديجيتال
– ضبط صداي ديجيتال با هد ثابت
– پيكربندي هد
– دستگاههاي ضبط صداي ديجيتال با هد ثابت
– ضبط صداي ديجيتال با هد چرخان
– دستگاههاي ضبط صداي ديجيتال با هد چرخان
_ سيستم صوتي بر مبناي ديسك
– ديسك هاي فشرده قابل ضبط (CD-R)
– ضبط مغناطيسي ـ نوري (MO)
– ضبط روي ديسك سخت
_ ايستگاه كاري صداي ديجيتال (DAW)
– شبكه سازي صداي ديجيتال
___ پردازش سيگنال
_ پردازنده طيف سيگنال
_ اكولايزر (EQ) 2
– اكولايزر بسامد ثابت
– اكولايزرهاي گرافيكي
– اكولايزر پارامتري
_ فيلترها
– فيلترهاي بالاو پايين گذر
– فيلتر ميان گذر
– ناچ فيلتر
– پردازندههاي آكوستيك روان شنيداري
_ پردازندههاي زماني سيگنال
– واخنش يا پس آوايي
– اتاقك آكوستيك
– صفحه واخنش ساز
– واخنش ديجيتالي
– تأخير
– تأخير نوار
– تأخير الكترونيكي
– تأخير آنالوگ
– تأخير ديجيتال
Flanging –
– فازي كردن (Phasing)
Morphing –
– تغيير نواك (Pitch Shifing)
_ پردازندههاي دامنه سيگنال
– فشرده كنندهها و محدود كنندهها
– فشرده كننده
– محدود كننده
De-Essers –
– كاربردهاي فشرده كننده و محدود كننده
– بسط دهندهها
_ پردازش سيگنال ديجيتال
___ بلندگوها و مانیتورینگ
_ سيستم بلندگو
– شبكه تفكيك بسامد و درايورها
– شبكه تفكيك غير فعال و فعال
– بوقها
_ محل نصب بلندگوي مانيتور
– مانيتورينگ ميدان نزديك
___آکوستیک و آکوستیک روان شنیداری
_ شدت صدا
_ زمان رسیدن صدا به گوش
-واخنش
_ تطبیق آکوستیک استودیو با نوع برنامه
_طراحی استودیو
-نوفه
-ایزولاسیون
-ابعاد اتاق
-شکل استودیو
-جذب و بازتابش
-پراش
-پخشایی
-آکوستیک های متغیر
_طراحی اتاق فرمان
___ نمونه های مطالعه شده
_ اپرای سیدنی،اپرایی برای آینده
_ سالن کنفرانس ناتینگهام
_ استودیوهای ضبط “وست لیک”
_ تالار فنلاند،هلسینکی
__ِ_تحلیل سایت