خانه / مطالعات و رساله معماری / مطالعات و رساله مدرسه دانشگاه دانشکده فضا های آموزشی / مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی – مطالعات دبستان 230 صفحه

مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی – مطالعات دبستان 230 صفحه

مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی

دانلود مطالعات طراحی مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی ریز فضا و برنامه فیزیکی مدرسه مقطع ابتدایی ، ضوابط و استاندارد طراحی مدرسه مقطع ابتدایی نقشه و پلان اتوکد مدرسه مقطع ابتدایی پروژه پایان نامه طراحی مدرسه مقطع ابتدایی

مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی – مطالعات دبستان 230 صفحه
قیمت : 14000 تومان
جهت خرید کلیک کنید
مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی
مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی

فهرست مطالب مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی

گام اول: 8
معرفی طرح نهایی 8
عنوان پروژه: 9
بیان ضرورت مطالعه و طراحی 10
ضرورت كیفی: 11
بیان هدف: ( ارا ئه تصویر کلی از محصول نهایی ) 13
منابع و مآخذ: 15
گام دوم: 18
شناخت 18
مرحله اول : 19
مطالعات پایه – زمینه 19
مطالعات پایه 21
روانشناسی کودک 22
روانشناسی رشد و مفاهیم بنیادی آن 22
بررسی نظریه ها 25
– مراحل رشد كودك از دید پیاژه 25
– رشد از دید والن 26
– مراحل تحول درونی از دید اریکسون 27
رشد از دیدگاه اسلام 28
-مراحل رشد از دیدگاه اسلام 29
دید کلی درباره تحول روانی و رشد 30
ویژگی های کودکان از 9-6 سالگی، دوره اول دبستان (نوباوگی 1) 31
ج- رشد اجتماعی 32
د- رشد شناختی و ادراکی 33
ویژگی های کودکان از 12-9 سالگی، دوره دوم دبستان (نوباوگی 2) 34
نتیجه گیری 36
اهداف و اهمیت آموزش و پرورش 60
– اهداف آموزش و پرورش در ایران: 60
اهمیت آموزش و پرورش ابتدایی 61
مروری بر اهداف آموزش و پرورش ایران در سال 1376 62
اهداف آموزش و پرورش در دوره دبستان 63
ویژگی های یک طرح آموزشی مناسب 64
انتخاب شیوه مناسب آموزش برای کودکان 64
آموزش و پرورش در آینده 66
نقد و بررسی نظامهای آموزشی 68
سیستم آموزش سنتی (معلم محور) 68
سیستم آموزشی رایج ( موضوع محور) 69
مقایسۀ دو سیستم آموزشی: سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزش مدرن 71
تعریف بازی از بعد علوم انسانی و روانشناس 77
تعریف بازی در ارتباط با زندگی اجتماعی : 78
• فواید بازی: 78
تاثیر بازی در آموزش كودكان 79
انواع بازی و اهداف آن در دوره(7 تا 12 سالگی) 81
نقاشی 82
نیازهای كودك برای نقاشی 83
2- قصه گویی : 84
قصه گویی در مرحله سوم كودكی(6 تا 12 سالگی) 85
• خصوصیات شعر كودك : 86
تئاتر : 87
بررسی كلی 88
ویژگیهای یك رسانه آموزشی مناسب 89
فواید رسانه های آموزشی در یاددهی: 90
طبقه بندی رسانه های آموزشی 90
– رسانه های شنیداری 91
فصل دوم : 92
مطالعات زمینه 92
مطالعات كالبدی 93
تاریخچه و چگونگی شكل گیری شهر: 93
چشم انداز توسعه شهر مشهد: 95
یررسی وضعیت آموزشی 97
مطالعات اقلیمی: 97
نتایج: 99
1- سازگاری 101
آلودگی هوا 102
بررسی همجواری ها 102
2- مطلوبیت 104
مکان یابی فضای آموزشی و شرایط محیطی 104
3- ظرفیت 106
مکان یابی و بررسی سایت دانشسرا 108
برگه های POWER POINT 110
مرحله دوم : 112
مطالعات تكمیلی _تطبیقی 112
فصل اول: 113
مطالعات تكمیلی 113
عوامل مؤثر در عملكرد فضاهای آموزشی 114
تأثیرات اقلیمی 114
اصول ایمنی- سازه – تأسیسات 114
تناسبات و استانداردها 114
انواع سازماندهی 114
• نقش معماری 114
الف- طراحی معماری ب- آرایش داخلی 117
الف- طراحی معماری 117
ب- آرایش داخلی 117
1- سیستم سازماندهی فضاها 117
2- خصوصیات مكان قرارگیری هر فضا 117
3- خصوصیات شرایط محیطی هر فضا (از نظر: نور، صدا، تهویه و حرارت) 117
4- خصوصیات كالبدی هر فضا (از نظر: رنگ، فرم ابعاد، اندازه و جنس) 117
5- سیستم آرایش داخلی هر فضا 117
6- اندازه مدرسه (تراكم جمعیت) 118
مسائلی كه باید در رابطه با معماری مدارس در نظر گرفت عبارتنداز: 118
– تأثیر عمومی محیط بر اساس احساس و ادراك كلی از مدرسه 118
• خصوصیات محیطی 119
صدا 120
تهویه 121
شرایط هوا در فضاهای داخلی: 122
شرایط حرارتی 122
• خصوصیات كالبدی 123
رنگ 123
كنتراست سطوح 124
فرم 124
ابعاد و اندازه 125
جنس 125
مبلمان 126
تزئینات 126
تأثیر تعداد طبقات 127
-ساختمان‌های یك طبقه 127
-ساختمان دو طبقه 127
-ساختمان‌های سه طبقه 128
• عمده‌ترین ویژگی‌های تاثیر گذار در ساختمان‌های آموزشی 129
1- ویژگی‌های ساختمان‌های آموزشی 129
2- نیازهای محیطی ساختمان‌های آموزشی 130
3- بررسی وضعیت حرارتی كلاس‌های درس 130
4-جلوگیری از اتلاف حرارت 131
5-بهره‌گیری از انرژی خورشیدی 132
6-محافظت ساختمان‌ در برابر بارندگی 132
7-جهت استقرار ساختمان 133
8-فرم كالبدی و سازماندهی پلان 134
9-فرم و اندازه پنجره 134
10-سایه‌بان‌ها 135
11-مصالح ساختمانی 136
• راهنمای طراحی اقلیمی گروه اقلیمی1 136
1- موقعیت جغرافیایی 136
2- ویژگی‌های اقلیمی 137
3- نیازهای حرارتی 137
4- موارد حائز اهمیت در طراحی اقلیمی 137
5- جهت استقرار ساختمان 137
6- فرم كالبدی و سازماندهی پلان 138
7- اندازه پنجره‌ها 138
9- سیستم مكانیكی 139
1) ایمنی 140
ایمنی در محوطه 140
نرده‌های ایمن 140
بخش سوم: اصول ایمنی- سازه – تأسیسات 140
خروجی‌های مدارس 141
ایمنی در مسیرهای حركت 141
ایمنی در راهروها 141
ایمنی در مسیر پله‌ها 142
راهروهای پله 143
شرایط ایمنی و پوشش كف 143
شرایط ایمنی درها 143
شرایط ایمنی پنجره‌ها 144
شرایط ایمنی در فضاهای بهداشتی 144
— كف‌پوش سرویس نباید هادی جریان الكتریسیته باشد. 145
شرایط ایمنی تجهیزات 145
•ایمنی در برابر زلزله 145
2- انسجام و یكپارچگی ساختمان 145
•ایمنی در برابر آتش سوزی 146
سسیستم جمع‌آوری آب‌های زائد 149
سرویس‌های برقی 149
بخش چهارم: تناسبات و استانداردها 151
– ارتفاع فضاها 153
ا-عرض راهروها 153
-معابر 153
– عرض و ارتفاع درها 154
-پنجره ها: 155
ارتفاع دستگیره بر حسب سن كودكان از 75/0 تا 10/1 متر خواهد بود. 155
استاندارد مبلمان 155
• سازماندهی فضای آموزشی 160
• انواع سازماندهی محیط مدارس 160
1- سازماندهی مركزی 160
بخش پنجم:انواع سازماندهی 160
– ارتباط بی‌واسطه : 161
ویژگی‌های مثبت سازماندهی فضایی مركزی 161
1- قابلیت تفكیك عرصه‌ها به دو عرصه بیرونی و داخلی یا خصوصی و نیمه‌خصوصی 161
2- تعریف شده بودن و قابلیت ادراك درونی مجموعه به علت محصور بودن 161
3- وضوح و خوانایی 161
4- فضای اصلی به علت یكپارچه بودن و محصوریت قابل كنترل 161
5- امكان ایجاد رابطه مستقیم فضاهای فرعی با فضای مركزی 161
2-سازماندهی خطی 162
ویژگی‌های مثبت سازماندهی خطی 162
1- قابلیت توسعه حول محور اصلی یا محورهای فرعی 162
2- قابلیت انطباق با شرایط محیطی، فرم زمین و خطوط توپوگرافی 162
3- امكان ارتباط مستقیم و یك جور بین محور اصلی و عناصر فرعی 163
ویژگی‌های منفی سازماندهی خطی 163
1- یكنواختی، تكرار عناصر مشابه و یك فرم
2- یكنواختی فضای رابط 163
3-سازماندهی شعاعی 163
4-سازماندهی مجموعه‌ای یا گروهی 164
سیستم سازماندهی مجموعه‌ای در مدارس 164
• سازمان اجتماعی كلاس 165
سازماندهی محیط فیزیكی كلاس 166
الف- سازماندهی ردیفی- ستونی 166

دیدگاهتان را بنویسید