مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی
دانلود مطالعات طراحی مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی ریز فضا و برنامه فیزیکی مدرسه مقطع ابتدایی ، ضوابط و استاندارد طراحی مدرسه مقطع ابتدایی نقشه و پلان اتوکد مدرسه مقطع ابتدایی پروژه پایان نامه طراحی مدرسه مقطع ابتدایی

فهرست مطالب مطالعات مدرسه مقطع ابتدایی دانلود رساله معماری طراحی مدرسه مقطع ابتدایی
گام اول: 8
معرفی طرح نهایی 8
عنوان پروژه: 9
بیان ضرورت مطالعه و طراحی 10
ضرورت كیفی: 11
بیان هدف: ( ارا ئه تصویر کلی از محصول نهایی ) 13
منابع و مآخذ: 15
گام دوم: 18
شناخت 18
مرحله اول : 19
مطالعات پایه – زمینه 19
مطالعات پایه 21
روانشناسی کودک 22
روانشناسی رشد و مفاهیم بنیادی آن 22
بررسی نظریه ها 25
– مراحل رشد كودك از دید پیاژه 25
– رشد از دید والن 26
– مراحل تحول درونی از دید اریکسون 27
رشد از دیدگاه اسلام 28
-مراحل رشد از دیدگاه اسلام 29
دید کلی درباره تحول روانی و رشد 30
ویژگی های کودکان از 9-6 سالگی، دوره اول دبستان (نوباوگی 1) 31
ج- رشد اجتماعی 32
د- رشد شناختی و ادراکی 33
ویژگی های کودکان از 12-9 سالگی، دوره دوم دبستان (نوباوگی 2) 34
نتیجه گیری 36
اهداف و اهمیت آموزش و پرورش 60
– اهداف آموزش و پرورش در ایران: 60
اهمیت آموزش و پرورش ابتدایی 61
مروری بر اهداف آموزش و پرورش ایران در سال 1376 62
اهداف آموزش و پرورش در دوره دبستان 63
ویژگی های یک طرح آموزشی مناسب 64
انتخاب شیوه مناسب آموزش برای کودکان 64
آموزش و پرورش در آینده 66
نقد و بررسی نظامهای آموزشی 68
سیستم آموزش سنتی (معلم محور) 68
سیستم آموزشی رایج ( موضوع محور) 69
مقایسۀ دو سیستم آموزشی: سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزش مدرن 71
تعریف بازی از بعد علوم انسانی و روانشناس 77
تعریف بازی در ارتباط با زندگی اجتماعی : 78
• فواید بازی: 78
تاثیر بازی در آموزش كودكان 79
انواع بازی و اهداف آن در دوره(7 تا 12 سالگی) 81
نقاشی 82
نیازهای كودك برای نقاشی 83
2- قصه گویی : 84
قصه گویی در مرحله سوم كودكی(6 تا 12 سالگی) 85
• خصوصیات شعر كودك : 86
تئاتر : 87
بررسی كلی 88
ویژگیهای یك رسانه آموزشی مناسب 89
فواید رسانه های آموزشی در یاددهی: 90
طبقه بندی رسانه های آموزشی 90
– رسانه های شنیداری 91
فصل دوم : 92
مطالعات زمینه 92
مطالعات كالبدی 93
تاریخچه و چگونگی شكل گیری شهر: 93
چشم انداز توسعه شهر مشهد: 95
یررسی وضعیت آموزشی 97
مطالعات اقلیمی: 97
نتایج: 99
1- سازگاری 101
آلودگی هوا 102
بررسی همجواری ها 102
2- مطلوبیت 104
مکان یابی فضای آموزشی و شرایط محیطی 104
3- ظرفیت 106
مکان یابی و بررسی سایت دانشسرا 108
برگه های POWER POINT 110
مرحله دوم : 112
مطالعات تكمیلی _تطبیقی 112
فصل اول: 113
مطالعات تكمیلی 113
عوامل مؤثر در عملكرد فضاهای آموزشی 114
تأثیرات اقلیمی 114
اصول ایمنی- سازه – تأسیسات 114
تناسبات و استانداردها 114
انواع سازماندهی 114
• نقش معماری 114
الف- طراحی معماری ب- آرایش داخلی 117
الف- طراحی معماری 117
ب- آرایش داخلی 117
1- سیستم سازماندهی فضاها 117
2- خصوصیات مكان قرارگیری هر فضا 117
3- خصوصیات شرایط محیطی هر فضا (از نظر: نور، صدا، تهویه و حرارت) 117
4- خصوصیات كالبدی هر فضا (از نظر: رنگ، فرم ابعاد، اندازه و جنس) 117
5- سیستم آرایش داخلی هر فضا 117
6- اندازه مدرسه (تراكم جمعیت) 118
مسائلی كه باید در رابطه با معماری مدارس در نظر گرفت عبارتنداز: 118
– تأثیر عمومی محیط بر اساس احساس و ادراك كلی از مدرسه 118
• خصوصیات محیطی 119
صدا 120
تهویه 121
شرایط هوا در فضاهای داخلی: 122
شرایط حرارتی 122
• خصوصیات كالبدی 123
رنگ 123
كنتراست سطوح 124
فرم 124
ابعاد و اندازه 125
جنس 125
مبلمان 126
تزئینات 126
تأثیر تعداد طبقات 127
-ساختمانهای یك طبقه 127
-ساختمان دو طبقه 127
-ساختمانهای سه طبقه 128
• عمدهترین ویژگیهای تاثیر گذار در ساختمانهای آموزشی 129
1- ویژگیهای ساختمانهای آموزشی 129
2- نیازهای محیطی ساختمانهای آموزشی 130
3- بررسی وضعیت حرارتی كلاسهای درس 130
4-جلوگیری از اتلاف حرارت 131
5-بهرهگیری از انرژی خورشیدی 132
6-محافظت ساختمان در برابر بارندگی 132
7-جهت استقرار ساختمان 133
8-فرم كالبدی و سازماندهی پلان 134
9-فرم و اندازه پنجره 134
10-سایهبانها 135
11-مصالح ساختمانی 136
• راهنمای طراحی اقلیمی گروه اقلیمی1 136
1- موقعیت جغرافیایی 136
2- ویژگیهای اقلیمی 137
3- نیازهای حرارتی 137
4- موارد حائز اهمیت در طراحی اقلیمی 137
5- جهت استقرار ساختمان 137
6- فرم كالبدی و سازماندهی پلان 138
7- اندازه پنجرهها 138
9- سیستم مكانیكی 139
1) ایمنی 140
ایمنی در محوطه 140
نردههای ایمن 140
بخش سوم: اصول ایمنی- سازه – تأسیسات 140
خروجیهای مدارس 141
ایمنی در مسیرهای حركت 141
ایمنی در راهروها 141
ایمنی در مسیر پلهها 142
راهروهای پله 143
شرایط ایمنی و پوشش كف 143
شرایط ایمنی درها 143
شرایط ایمنی پنجرهها 144
شرایط ایمنی در فضاهای بهداشتی 144
— كفپوش سرویس نباید هادی جریان الكتریسیته باشد. 145
شرایط ایمنی تجهیزات 145
•ایمنی در برابر زلزله 145
2- انسجام و یكپارچگی ساختمان 145
•ایمنی در برابر آتش سوزی 146
سسیستم جمعآوری آبهای زائد 149
سرویسهای برقی 149
بخش چهارم: تناسبات و استانداردها 151
– ارتفاع فضاها 153
ا-عرض راهروها 153
-معابر 153
– عرض و ارتفاع درها 154
-پنجره ها: 155
ارتفاع دستگیره بر حسب سن كودكان از 75/0 تا 10/1 متر خواهد بود. 155
استاندارد مبلمان 155
• سازماندهی فضای آموزشی 160
• انواع سازماندهی محیط مدارس 160
1- سازماندهی مركزی 160
بخش پنجم:انواع سازماندهی 160
– ارتباط بیواسطه : 161
ویژگیهای مثبت سازماندهی فضایی مركزی 161
1- قابلیت تفكیك عرصهها به دو عرصه بیرونی و داخلی یا خصوصی و نیمهخصوصی 161
2- تعریف شده بودن و قابلیت ادراك درونی مجموعه به علت محصور بودن 161
3- وضوح و خوانایی 161
4- فضای اصلی به علت یكپارچه بودن و محصوریت قابل كنترل 161
5- امكان ایجاد رابطه مستقیم فضاهای فرعی با فضای مركزی 161
2-سازماندهی خطی 162
ویژگیهای مثبت سازماندهی خطی 162
1- قابلیت توسعه حول محور اصلی یا محورهای فرعی 162
2- قابلیت انطباق با شرایط محیطی، فرم زمین و خطوط توپوگرافی 162
3- امكان ارتباط مستقیم و یك جور بین محور اصلی و عناصر فرعی 163
ویژگیهای منفی سازماندهی خطی 163
1- یكنواختی، تكرار عناصر مشابه و یك فرم
2- یكنواختی فضای رابط 163
3-سازماندهی شعاعی 163
4-سازماندهی مجموعهای یا گروهی 164
سیستم سازماندهی مجموعهای در مدارس 164
• سازمان اجتماعی كلاس 165
سازماندهی محیط فیزیكی كلاس 166
الف- سازماندهی ردیفی- ستونی 166