مطالعات ترمینال 90 صفحه دانلود مطالعات طراحی ترمینال, ضوابط و استاندارد طراحی ترمینال, جدول برنامه فیزیکی و ریز فضاهای ترمینال, دانلود رایگان رساله معماری ترمینال, نمونه موردی و نمونه مشابه ترمینال, دانلود تحقیق معماری ترمینال, مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترمینال
اولين اتومبيلهايي كه به ايران وارد شدند سواريهاي فورد كروكي كلاپي با لاستيك توپر بودند كه ساعتي 40 كيلومتر حركت ميكردند و چون گيربكس و جعبه دندهاي براي كم كردن زور موتور نداشتند مانند همان گاريهاي قديمي در سربالاييها متوقف ميماندند.
مطالعات ترمینال 90 صفحه
مطالعات ترمینال با ظاهر شدن اولين اتومبيل فوراً فرهنگي در كنار فرهنگ صنعتي منشعب شد و شكل يافت كه از سرعت بيشتر مايه ميگرفت. در سال 1324 جمع كل اتومبيلهاي ايران به 5 دستگاه ميرسيد. اولين اتوبوسهايي كه در ايران بكار افتاد به قوطي كبريتي مشهور بودند. سپس اتوبوسهاي بنز به كار افتاد و به شكل انواع يك طبقه امروزي از دانمارك وارد گرديد. بعد از استقبال مردم، عده اي نيز موتورهاي كاميون را وارد نموده و با نصب اتاق اتوبوس روي آن در خط تهران، شميران و ري شروع به كار نمودند. وسايل نقليه كه بدينسان به وجود آمد و مورد استفاده قرار گرفته و باعث سرعت بخشيدن به امر ارتباط حمل و نقل مسافر گشتند زيانها و پيامدهايي هم داشت كه گاه از سود حاصل از سرعت ارتباط فراتر ميرفت.
دانلود مطالعات طراحی ترمینال
مطالعات ترمینال با توسعه شبكه راهها و پيشرفت تكنولوژي در جهت مجهز شدن اتوبوسها و اطمينان بيشتر در مسافرت با آنها، امروزه در ايران اتوبوس بيش از هروسيله نقليه ديگر چه در داخل شهرها و چه براي مسافرتهاي خارج شهري مورد استفاده قرار ميگيرد. اين امر خود وجود پايانه و ايستگاههاي اتوبوس شهري و بينشهري را طلب ميكند. يكي از موارد ضروري مهم در طراحي و احداث اين مجموعهها توجه به ابعاد و اندازهها و استانداردهاي اتوبوس و نيز روشهاي مطلوب در ايجاد مسيرها و جاي پارك و فضاهاي لازم براي مانور آنها است.
ضوابط و استاندارد طراحی ترمینال
مطالعات ترمینال ترمينال به شكل امروزي مكاني است در شهرها كه مسافرت مسافررا از يك شهر به شهر ديگر ممكن ميسازد. مسلم است كه شكل امروزي ترمينال در طي گذشت زمانهاي طولاني و نيازهاي روز جامعه شكل گرفته است. چنانچه در مدت زمان نه چندان طولاني انتقال مسافرين توسط كجاوه و سفرهاي بياباني دستهجمعي انجام ميگرفت. اهميت بخشيدن به مسأله امنيت سفرـ مسأله زمان وامنيت تردد و عبور و مرور كمكم به شكلگيري مسألهاي به نام ترمينال منجر شد كه براي شناخت بهتر اين موضوع به تاريخچه استفاده از اتوبوس و حمل و نقل مسافر در كشور را مورد بررسي قرار ميدهيم
جدول برنامه فیزیکی و ریز فضاهای ترمینال
مطالعات ترمینال با توجه به محدود بودن پوشش شبكههاي حمل و نقل ريلي، هوايي و دريايي كشور، بخش عمدهاي از جابهجايي مسافران در كشور (بيش از 90 درصد) توسط ناوگان حمل و نقل جادهاي صورت ميگيرد. بطوري كه سهم حملو نقل هوايي و ريلي بسيار كم و تقريباً يكسان است. اين موضوع ما را برآن ميدارد تا به فكر افزايش توان اين بخش از حمل و نقل باشيم.
دانلود رایگان رساله ترمینال
مطالعات ترمینال در سالهاي اخير به سبب قيمت بسيار بالاي وسايل نقليه عمومي مسافربري، كنترل دولتي نرخ خدمات و عدم تطابق نرخهاي تعيين شده باقيمت تمام شده خدمات، سرمايهگذاران انگيزهاي براي سرمايهگذاري در اين بخش نداشتهاند و اين موضوع موجب شده است كه بخش حمل و نقل مسافر از فناوري روز دنيا فاصله بگيرد و كيفيت خدمات اين بخش تنزل يابد.
نمونه موردی و نمونه مشابه ترمینال
مطالعات ترمینال از جمله راهكارهايي كه براي ارتقاي كيفيت خدمات حمل و نقل مسافر مورد توجه قرار گرفته است، ميتوان به بازنگري ضوابط تأسيس و فعاليت شركتهاي حمل و نقل مسافر، نوسازي ناوگان حمل و نقل، برقراري سرويسهاي ويژه با خدمات رفاهي بويژه، درجهبندي مؤسسات حمل و نقل،درجهبندي مؤسسات حمل و نقل و رانندگان، ايجاد شبكه رايانهاي فروش بليط و ايجاد مراكز فروش بليط در سطح شهرها و آموزش رانندگان اشاره كرد.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترمینال
اكنون مروري بر ميزان فعاليت حمل و نقل مسافر، كه براساس آمارهاي ثبتي (صورت وضعيت) تنظيم گرديده است، خواهيم داشت:
دانلود مطالعات ترمینال
مطالعات ترمینال شايان ذكر است كه عدهاي از شهروندان جهت سفرهاي بين شهري از وسايل نقليه شخصي استفاده مينمايند، كه اينگونه سفرها بدون دريافت صورت وضعيت انجام ميگيرد و به تبع در آمار ثبتي فوق موجود نميباشد. با در نظر گرفتن اينگونه سفرها، كل ميزان جابهجايي مسافر به رقمي بالغ بر 6/646 ميليون نفر ميرسد.
در این بخش از سایت سایه 66 شما عزیزان می توانید فهرست مطالب مطالعات ترمینال 90 صفحه را مشاهده کنید.
فصل اول : کلیات
1-1 تعریف پروژه 4
1-2 ضرورت پروژه 4
1-3 علت انتخاب موضوع 6
1-4 اهداف پروژه 6
فصل دوم :مطالعات پایه
2-1 سیستم حمل ونقل 8
2-1-1 اجزاء سیستم حمل ونقل 8
2-1-1-1 سازه های زیربنایی 8
2-1-1-2 ناوگان حمل ونقل 8
2-1-1-3 استفاده کنندگان از سیستم 8
2-1-1-4 پرسنل اداره کننده 8
2-1-2 تقسیم بندی پایانه های مسافربری 9
2-1-2-1 تقسیم بندی از لحاظ نوع وسیله نقلیه 9
2-1-2-2 تقسیم بندی از لحاظ حوزه عملیات 9
2-1-2-3 تقسیم بندی از لحاظ نحوه استفاده 9
2-1-2-4 تقسیم بندی از لحاظ اصول طراحی و برنامه ریزی 9
2-1-2-4-1 پایانه های متمرکز 9
2-1-2-4-2 پایانه های نیمه متمرکز 9
2-1-2-4-3 پایانه های غیر متمرکز 10
2-2 سیستم های قابل استفاده در ترمینال های بین شهری 10
2-2-1 ترمینال تک بنایی 10
2-2-1-1 ترمینال های متمرکز 11
2-2-1-2 ترمینال های شعاعی 11
2-2-1-3 ترمینال های خطی 11
2-2-2 ترمینال های سلولی 12 2-2-2-1 ترمینال های سلولی خطی 12
2-2-2-2 ترمینال های سلولی متمرکز 12
2-2-2-3 ترمینال های سلولی شعاعی 13
2-3 بررسی ویژه گی های ترمینال های بین شهری 14
2-3-1 دسترسی به ترمینال 14
2-3-2 حرکت در ترمینال 15
2-3-3 ارتباطات بیرونی 16
2-3-4 اجزاءاصلی و روابط کلی بین آنها 16
2-3-5 بررسی سیستم های ورود وخروج مسافر 18
2-3-5-1 سادگی سیستم های ورود و خروج 18
2-3-5-2 جدابودن سیستم ورود از سیستم خروج 19
2-3-5-3 استقرار واحدهای اطلاعاتی 19
2-3-5-4 پیش بینی انبار توشه 19
2-3-5-5 فضاهای خدماتی و سرویس 19
2-3-5-6 شیوه طراحی ورودی و خروجی 20
2-3-5-7 ارتباط سیستم ورود و خروج با سیستم درون شهری 20
2-3-5-8 فضای انتظامات 20
2-3-5-9 سیستم ورود و خروج 20
2-3-6 نتیجه گیری 21
2-4 فضایابی براساس مشخص نمودن نیازهای مسافران 22
2-4-1 نیازهای افراد 22
2-4-1-1 گروه گیرندگان خدمات 22
2-4-1-2 گروه ارائه کنندگانخدمات 22
2-4-2 نیازهای کلی ترمینال مسافربری 22
2-4-2-1 نیاز به ارتباط 22
2-4-2-2 نیاز به سیستم مدیریت و سرپرستی 23
2-4-2-3 نیاز به امنیت و برقراری نظم 23
2-4-2-3-1 امنیت و نظم درون ترمینال 23
2-4-2-3-2 امنیت سفر 23
2-4-2-3-3 امنیت و نظم در راههای درون سایت 23
2-4-2-4 نیاز به حریم 23
2-4-2-4-1 گروه گیرندگان خدمات 24
2-4-2-4-2 مسافران ورودی و استقبال کنندگان 24
2-4-2-4-3 مسافران خروجی و مشایعت کنندگان 26
2-4-2-4-4 گروه ارائه کنندگان خدمات 27
2-4-2-4-5 بخش سرپرستی و مدیریت ترمینال 27
2-4-3 نیازهای بخش سرپرستی مدیریت ترمینال 28
2-4-3-1 تعاونیهای مسافربری 28
2-4-3-2 بخش نگهداری و سرویس اتوبوس های برون شهری 29
2-4-3-3 توقفگاه رانندگان 29
2-4-3-4 بخش غرفه های تجاری 30
2-4-3-4-1 نیازهای اولیه غرفه های تجاری 30
2-4-3-4-2 فضاهای مورد نیاز غرفه های تجاری 31
2-4-5 بخش بنیادها ،نهادها وارگانها 32
2-5 استانداردها 33
2-5-1 استانداردهای فرد پیاده 33
2-5-2 استانداردهای چرخ دستی حمل بار 34
2-5-3 استانداردهای صندلی چرخدار 34
2-5-4 استاندارد اتوبوسهای برون شهری و درون شهری 35
2-5-4-1 ابعاد اتوبوس و حداقل شعاع گردش اتوبوس 35
2-5-4-2 ابعاد لازم جهت پارکینگ اتوبوس 36
2-5-4-3 ابعاد و اندازه انواع سکوی پهلوگیری اتوبوسهای برون شهری 37
2-5-4-4 فضای پارکینگ 38
2-5-5 قوانین و مقررات پارکینگ اتوبوسهای شخصی 39
2-5-5-2 ابعاد جاپارک 41
فصل سوم:بررسی نمونه های داخلی و خارجی
3-بررسی چند نمونه از پایانه های داخلی و خارجی 42
3-1 ترمینال جنوب 43
3-2 طرح ترمینال اردبیل 46
3-3 ترمینال غرب تهران 47
3-4 ترمینال کاوه اصفهان 48
3-5 ترمینال موقت شرق تهران 49
3-6 ترمینال اتوبوسرانی شهر نیویورک 51
3-7 ترمینال مسافربری در مراکش 53
3-8 ترمینال مسافربری در پارمای ایتالیا 54
3-9 پایانه مسافربری کایاما – ژاپن 54
فصل چهارم :مطالعات محیطی
4-پیشینه تاریخی استان تهران 58
4-1-1تهران 58
4-1-2 نژاد 58
4-1-3 مذهب 59
4-1-4 پیشینه تاریخی تهران 60
4-2 موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان تهران 61
4-2-1 مختصات جغرافیایی استان تهران 61
4-2-2 تقسیم بندی استان تهران از نظر پستی و بلندی 62
4-2-2-1 کوهستانی 62
4-2-2-2 پایکوهی 63
4-2-2-3 دشت ها 63
4-2-3 تقسیم بندی شهرستان تهران از نظر پستی و بلندی 64
4-3 جمعیت استان تهران 65
4-3-1 تراکم جمعیت استان تهران 65
4-4 عوامل طبیعی 65
4-5 عوامل انسانی 65
4-6 عوامل اداری – سیاسی 66
4-7 عوامل صنعتی 66
4-8 جمعیت تهران 66
4-9 مهاجرت 67
4-10 مطالعات اقلیمی استان تهران 68
4-10-1 شرایط آب وهوایی و اقلیمی استان تهران 68
4-10-1-1 کویر یا دشت کویر 68
4-10-1-2 رشته کوههای البرز 68
4-10-1-3 بادهای مرطوب و باران زای غربی 68
4-10-2 اقلیم های استان تهران 68
4-10-2-1 اقلیم ارتفاعات شمالی 68
4-10-2-2 اقلیم کوهپایه 69
4-10-3 شرایط آب وهوایی و اقلیمی تهران 69
4-10-3-1 دما 69
4-10-3-2 بارندگی 70
4-10-3-3 یخبندان 70
4-10-3-4 باد 70
4-10-4 اهداف طراحی اقلیمی 71
فصل پنجم : برنامه فیزیکی
5- برنامه فیزیکی 74
5-1-1 تعداد سکوی لازم جهت مسافرین خروجی 74
5-1-2 تعداد سکوی لازم مسافرین ورودی 74
5-1-3 محاسبه سطح اختصاص یافته جهت سکوهای ورودی و خروجی 75
5-2 ساختمان ترمینال 76
5-2-1 سالن انتظار اصلی 76
5-2-2 غرفه های فروش بلیط 76
5-2-3 غرفه های بانک 77
5-2-4 رستوران 77
5-2-5 سالن تلویزیون 78
5-2-6 غرفه مطبوعات 78
5-2-7 واحد پست و تلفن برون شهری 78
5-2-8 کیوسکهای تلفن شهری 78
5-2-9 غرفه تاکسی سرویس 78
5-2-10 نمازخانه 78
5-2-10-1 وضوخانه 78
5-2-10-2 کفش کن 79
5-2-11 دفتر حفاظت پلیس 79
5-2-12 دفتر حفاظت سپاه 79
5-2-13 دفتر اصلی نظافت 79
5-2-14 اطاق کارگران نظافت 79
5-2-15 انبار وسایل نظافت 79
5-2-16 سرویس های بهداشتی 79
5-2-17 دفتر روابط عمومی 79
5-2-18 قسمت امانات بار وتوشه 79
5-2-19 درمانگاه 79
5-2-20 خدمات تجاری 80
5-2-21 خدمات اداری 80
5-2-22 خدمات اتوبوس ها 81
5-2-22-1 پمپ گازوئیل 81
5-2-22-2 باس واش 81
5-2-22-3 توشویی 81
5-2-22-4 خدمات فنی 81
5-2-22-5 تنظیم موتور 82
5-2-22-6 فیلتر کشی 82
5-2-23 خدمات جنبی 82
5-2-24 اقامتگاه رانندگان 83
5-2-25 غذاخوری رانندگان 83
5-2-26 قسمت تعمیر و نگهداری ترمینال 84
5-2-27 پارکینگ تاکسی 85
5-2-28 پارکینگ وسایل نقلیه شخصی 85
5-2-29 پارکینگ و متحدثات روباز 85
5-2-30 پارکینگ کارکنان ترمینال 86
5-2-31 پارکینگ اتوبوسهای برون شهری 86
فصل ششم:تحلیل سایت
6-تحلیل سایت 89
6-1موقعیت سایت 89
6-2مزیت ها 93
فصل هفتم :کانسپت طرح
7-کانسپت طرح 95
7-1اسکیسهای اولیه 95
منابع و مآخذ
منابع ومآخذ 97